Koulutus: Kuinka näyt Googlessa?

Etelä-Karjalan tapahtumaklusteri -hanke järjestää 16.4. klo 13.30-16.00 koulutuksen tapahtumatoimijoille Lappeenrannan kaupungintalolla. Koulutus tutustuttaa Googlen työkaluihin ja antaa tietoa ja vinkkejä kuinka niitä hyödyntäen oman tapahtuman näkyvyyttä voisi parantaa.

Ilmoittaudu koulutukseen 10.4. mennessä tästä linkistä. Huomioithan, että mukaan tilaan mahtuu rajallinen määrä osallistujia. Koulutus nauhoitetaan ja sen materiaalit sekä videotallenne julkaistaan verkkosivuillamme koulutuksen jälkeen.

Koulutus on suunniteltu toteutettavaksi ensisijaisesti lähitoteutuksena, mutta voit halutessasi ilmoittautua seuraamaan koulutusta striimin välityksellä. Huomiothan kuitenkin, että Teams-yhteys on ensisijaisesti vain koulutuksen tallentamista varten, ja emme voi taata sitä kautta osallistuville täysipainoista osallistumiskokemusta esim. mahdollisten puheenvuorojen, kysymysten tai kommentoinnin osalta.

Ohjelma:
13.30 Ilmoittautuminen ja kahvitarjoilu
14.50 Mikä on tapahtumaklusteri? Jarkko Kääriäinen, LAB-ammattikorkeakoulu
14.00-16.00 Miten tapahtumasi nousee esille digikanavissa? MIten tapahtumamarkkinointia tehdään ja mitä Google -työkaluja kannattaa hyödyntää? Juha Sorjonen, asiakkuusjohtaja, Avidly

Koulutuksen sisältö:

  • Tapahtumamarkkinointi: omaa. maksettua vai ansaittua näkyvyyttä? Mistä tapahtumanmarkkinointi rakentuu tänä päivänä? Miten teet kampanjoita ja mittaat tapahtumamarkkinointiasi? Mihin rahaa kannattaa käyttää? Miten Google eri palveluja kannattaa hyödyntää?
  • Googlen keskeisten välineiden läpikäynti. Mitä työkaluja tapahtumatoimijan kannattaa käyttää ja mitä tarvitaan: mm. SEO/hakukonelöydettävyys, Google Analytics, Trends, Keyword planner, Ads, ja lyhyt katsaus ländäreihin sekä Google MyBusiness profiiliin.
  • Harjoitus: Oman tapahtuman markkinoinnin tarkistuslista ja ”fast strategy” / suunnitelma: maksettu mainonta, omat markkinointi, kanavat, sisällöt, kohderyhmät ja avainsanat.

Kouluttajana toimii asiakkuuspäällikkö Juha Sorjonen Avidlylta. Juhan missiona on auttaa organisaatioita omaksumaan digitaalisia toimintamalleja ja uudistamaan markkinointia, myyntiä sekä asiakkuudenhallintaa hyödyntäen myös bränditunnettuutta, data-analytiikkaa ja tekoälyä. Hänellä on 20 vuoden kokemus liiketoiminnan kehittämisestä, organisaatioiden oppimisesta ja muutoksen hallinnasta. Lisäksi hänellä on kattava tapahtumamarkkinoinnin tuntemus, myös Etelä-Karjalasta. Työuran aikana hän on toiminut johdon valmentajana, brändi- ja markkinointijohtajana, yliopettajana sekä markkinoinnin ja myynnin asiantuntijatehtävissä Suomessa ja kansainvälisesti.

Learn how we helped 100 top brands gain success