Leirikoulu herätti tapahtumasponsoroinnin merkitykseen

yleisö, taustalla kuva jossa tehtävänkuvaus hissipuheen muodostamiseksi

Hankkeessa toteutettiin 8.-9.10. tapahtumajärjestäjille suunnattu kaksipäiväinen ”leirikoulu”, jonka pääteemana oli tapahtumien sponsorointi. Tapahtuman tavoitteena oli syventyä sponsorointiteemoihin kaksipäiväisen kurssituksen myötä.

Leirikouluun osallistui yhteensä 12 eri tapahtuman edustajaa, joiden sponsorointihaasteisiin perehdyttiin ryhmässä SPOT (Sponsorointi ja tapahtumat) ry:n Laura Sandströmin alustuksella. Alustuksesta eteenpäin jatkettiin hankkeemme asiantuntija Petri Katajarinteen vetämillä työpajoilla, joissa keskityttiin hiomaan oman tapahtuman sponsorointiyhteistyön kulmakiviä.

Leirikoulun opit kiteytyivät toisena päivänä toteutettuun  ja leikkimieliseen pitchauskilpailuun, jossa osallistujat esittivät oman pitchinsä muille osallistujille. Voittajaksi selviytyi uusi Imatralle sijoittuva Hiilinki -tapahtuma, jonka kanssa sponsorointiteemoihin liittyvää sparrausta tullaan vielä jatkamaan hankkeen toimesta. 

Kiitos vielä kaikille osallistuneille! Tavoitteenamme on toteuttaa toinen kaksipäiväinen leirikoulu eri teemalla kevään 2026 aikana. Tästä viestimme myöhemmin lisää.

Voit tutustua leiripäivän materiaaleihin sekä muihin hankkeemme toteuttamien koulutusten ja tapahtumien materiaaleihin verkkosivuiltamme!

Learn how we helped 100 top brands gain success